Friday, October 8, 2010
Assalamualaikum wbt..selamat malam kawan²..sure ramai yg dah tido time ni kan..arini tak sempat aku nk beronline³..balik rumah petang tadi terus housemate aku dulu² datang amik aku..katanya nk ajak pegi lowyat je cari external HDD..last² hah sampai jam 1 am baru nampak rumah..AdOiyaii..dah besok bukan cuti lagi..tapi thanks jugak to him dapat juga la aku bermasyarakat dgn geng² rumah sewa dulu..lama siOt tak jumpa diaorg..tapi yg kelakar nya 2 kali turut² lepak NZ..first lepak NZ bawah then NZ atas pulak..kata nya malam² NZ atas ramai awek..haha..jem panas sungguh mereka² ini..dah habes puas borak, usha² awek kt NZ berangkat pulak ke exrumah sewa aku..melekat pulak kat sana..sembang punya sembang jam 12:30 am baru gerak balik..sampai la rumah jam 1 am..mandi², solat then aku pun mengadap la sini kejap..huhu..habes 1 hari aku harini..sekejap je rasa..moga² tuhan panjangkan umur ku bsok boleh la tengok dunia lg..boleh menyemak dgn korang lg..huhu..moga hari esokku lebih dari hari semalam.. yelahkan asyik sebok dengan hal keduniaan..kira² balik dalam 24jam berapa lamalah masa yg kita gunakan untuk bersama dengan DIA..ahaks~teringat pulak kuliah di masjid semalam..Hadis dr Ibnu Umar RA..Rasulullah S.A.W bersabda "Wahai ibnu Umar hiduplah kamu di dunia ini seperti mana kamu ini pendatang di suatu tempat(dunia) atau pun seperti seorang yg musafir dr suatu destinasi ke suatu destinasi". Dunia ini umpama 1 perhentian buat kita semua, tempat persinggahan untuk kita mengisi bekalan yakni amalan untuk kita bawa ke destinasi kita yg terakhir iaitu alam akhirat..jangan rasa mudah, jangan kamu ingat semua yg ada di dunia ini kekal..ingatlah satu hari nanti kamu pasti kembali mengadap Penciptamu..huhu..dah² aku da ngatOk dah ni..akhir kata, jom kawan², sesekali sebelum pejam mata tu, cuba sama² kita nilai & muhasabah diri kita..dari pagi sampai ke malam.. cuba tanya diri masing² harini berapa banyak pahala & berapa banyak dosa yg dah aku lakukan?..'calculate' & nilai tengok ya..Sekian Wassalamualaikum wbt..sehingga berjumpa lagi..(-_-)..zZz

2 comments:

Hanna Farhana Says:
October 8, 2010 at 8:20 PM

salam bnyk unsur dakwah dlm awak punyer blog..bgus..teruskan yer..teruskan menulis..n teruskan berdakwah..=)

Unknown Says:
October 9, 2010 at 3:11 AM

trimas cik Hanna..InsyAllah akan terus menyebarkn dakwah Islamiah..cewah :p oit follow la klo suke..huhu kc semangat cket..