YA RASULULLAH

Monday, October 11, 2010


Acap kali mendengar lagu ni terasa sebak di hati mengenangkn insan bernama Muhammad Bin Abdullah, insan agung lagi mulia kekasih Allah S.W.T..Titisan air mata yang menitis, mengingatkn pengorbanan dan titik peluh baginda dalam usaha menyebarkan agama ISLAM..Ya Allah tak dapat aku tandingi perjuanganmu, terasa malu aku utk bertemu dgn diri mu..Sapalah aku ini umatmu yg selalu alpa dan lalai dgn suruhan mu, selalu ingkar dgn perintah tuhan mu..Dapatkah aku mendampingi mu Ya Rasulullah..Layakkah aku..Ya Allah!!Aku rindu aku sayang kpd kekasihMu..
Ketika air mata Rasulullah SAW menitis menangisi gugurnya para syuhada’, Sa’ad bin ‘Ubaidah bertanya: “Wahai Rasulullah, engkau menangiskah?” Rasulullah SAW menjawab: “Ini adalah rasa kasih sayang yang telah Allah SWT letakkan di dalam hati hamba-hambaNya. Sesungguhnya, hamba-hamba yang dikasihi oleh Allah SWT hanyalah hamba yang memiliki rasa kasih sayang.” (HR: Al-Bukhari)
Sedarlah wahai insan bertapa tingginya kasih sayang Rasulullah S.A.W terhadap umat baginda. Bagaimana pula kita? Sejauhmanakah kasih sayang kita kepada baginda?  


0 comments: